Thursday, February 3, 2011

KITAB AL-QURAN - WAJIB KHATAM DAN FAHAM PADA SEMUA MUSLIM YANG BERAKAL..



























Seseorang yang bergelar muslim adalah wajib Khatam dan memahami Al-quran ini.. Sememangnya Al-Quran di turun dalam bahasa Arab kerana Rasullulah saw adalah daripada bangsa Arab..



Kita orang melayu yang tak faham bahasa arab macamana ??? nak faham Al-Quran itu.. sedang memahaminya adalah satu kewajipan..



Sebenarnya untuk kita .. orang melayu yang ingin memahami keseluruhan Al-Quran hendaklah membaca kalamullah tersebut dalam bahasa melayu.. baru la memahaminya..






Kalau baca kalamullah kemudian tak faham apa-apa maka sebenarnya kita sedang berangan-angan kosong .. tanpa kita sedari.. apa yang kita baca tiada apa manfaat buat kita....




Disini saya akan sertakan beberapa kata-kata Allah saya bacakan pada saudara-saudari pembaca dalam bahasa melayu.. supaya saudara-saudari memahami kata-kata Allah swt itu... Tiada bacaan yang lebih benar daripada bacaan yang saya bawa pada saudara-saudari pembaca.. Hanya yang berakal sempurna sahaja dapat membaca mesej yang ingin saya sampaikan..





“Al-Qur’an ini adalah pedoman bagi manusia, petunjuk dan rahmat bagi kaum yang meyakini” (Q.S. Al- Jaatsiyah: 20)









Dengan kitab itulah Allah menunjuki orang-orang yang mengikuti keridhaan-Nya kejalan keselamatan, dan (dengan kitab itu pula) Allah mengeluarkan orang-orang itu dari gelap gulita kepada cahaya yang terang benderang dengan seizin-Nya, dan menunjuki mereka kejalan yang lurus.(Q.S. Al-Maa’idah [5]: 16).






Alif, laam raa. (Ini adalah) kitab yang kami turunkan kepadamu supaya kamu mengeluarkan manusia dari gelap gulita kepada cahaya terang benderang dengan izin Tuhan mereka, (yaitu) menuju jalan Tuhan Yang Maha Perkasa lagi Maha Terpuji.(Q.S. Ibrahim [14]: 1).



Sesungguhnya Alqur’an ini memberikan petunjuk kepada jalan yang lebih lurus dan memberi kabar gembira kepada orang-orang mukmin yang mengerjakan amal shaleh bahwa bagi mereka ada pahala yang besar. (Q.S. Al-Israa’ [17]: 9).




Dan kami turunkan dari Alqur’an suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Alqur’an itu tidaklah menmbah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian. (Q.S. Al-Israa’ [17]: 82).







Sesungguhnya pada kisah-kisah mereka itu terdapat pengajaran bagi orang-orang yang mempunyai akal. Alqur’an itu bukanlah cerita yang dibuat-buat, akan tetapi membenarkan kitab-kitab yang sebelumnya dan menjelaskan segala sesuatu dan menjadi petunjuk dan rahmat bagi kaum yang beriman. (Q.S. Yusuf [12]: 111).








"Dan orang-orang yang mendustakan ayat kami, nanti akan Kami tarik mereka dengan cara beransur-ansur ke arah kebinasaan dengan cara yang tak mereka sedari". Dan AKU memberi tangguh kepada mereka, namun)sesungguhnya rencanaku untuk menyeksa mereka sangat kuat sekali."(AL-A'RAF:182-183)





SAUDARA-SAUDARI NAK PERCAYA CAKAP SIAPA??? KATA-KATA ALLAH SWT YANG BENAR ATAU KATA-KATA MANUSIA YANG TIDAK JUA MENGETAHUI YANG SEBENAR.. MANUSIA MEMANG SUKA MENDUGA-DUGA...

1 comment:

  1. It was during my research on HIV/Herpes that I stumbled upon the Hiv/Herpes information; information which is quite easy to find when doing a search for STD on google. I was into conspiracy at the time thought of HIV/Herpes Cured' being a conspiracy was something Ignorance though,I found pretty interesting about herbal medicine. I asked questions about the Herbal cure's on official HIV/Herpes websites and I was banned for doing so by moderators who told me that I was parroting Hiv/Herpes propaganda. This reinforced my belief that there is a cure for Hiv/Herpes Then i found a lady from germany name Achima Abelard Dr Itua Cure her Hiv so I send him a mail about my situation then talk more about it and send me his herbal medicine I drank for two weeks.And today I'm Cured no Hiv/Herpes in my life,I searched for Hiv/Herpes groups to attempt to make contact with people in order to learn more about Hiv/Herpes Herbal Cure's I believed at this time that you with the same disease this information is helpful to you and I wanted to do the best I could to spread this information in the hopes of helping other people.That Dr Itua Herbal Medicine makes me believes there is a hope for people suffering from,Parkinson's disease,Schizophrenia,Cancer,Scoliosis,Fibromyalgia,Fluoroquinolone Toxicity Syndrome Fibrodysplasia Ossificans Progressiva.Fatal Familial Insomnia Factor V Leiden Mutation ,Epilepsy Dupuytren's disease,Desmoplastic small-round-cell tumor Diabetes ,Coeliac disease,Creutzfeldt–Jakob disease,Cerebral Amyloid Angiopathy, Ataxia,Arthritis,Amyotrophic Lateral Sclerosis,Alzheimer's disease,Adrenocortical carcinoma.Asthma,Allergic diseases.Hiv_ Aids,Herpes,Inflammatory bowel disease ,Copd,Diabetes,Hepatitis,I read about him online how he cure Tasha and Tara,Conley,Mckinney and many more suffrin from all kind of disease so i contacted him . He's a herbal doctor with a unique heart of God, Contact Emal..drituaherbalcenter@gmail.com Phone or whatsapp..+2348149277967.

    ReplyDelete